Ik ben inmiddels alweer een week thuis en ook alweer flink aan het werk, maar het eerste weekend van januari bracht ik met nog 10 andere bloggers door bij Roompot Beachresort Nieuwvliet-Bad, een prachtig vakantiepark aan het strand van Zeeuws-Vlaanderen. Wat we daar gingen doen? Werken!

Een weekend weg met 11 bloggers

‘Ga je ook mee op content retreat?’ Het was een vraag die ik een paar maanden geleden in mijn mailbox kreeg van Marguerita, die ook het brein is achter de Blogboot. Een weekend met allemaal bloggers in een vakantiehuis in een Zeeuws vakantiepark waarbij we ons gaan richten op het maken van content, kennis uitwisselen en de kans krijgen elkaar eens wat uitgebreider te spreken. Ik was gelijk overtuigd: hier heb ik zin in! Ik overtuigde ook mijn businessbuddy Martine om mee te gaan en zo kwam het dat we op vrijdagmiddag samen richting het Zeeuwse reden. Een rit van ruim 2 uur, want Roompot Beachresort Nieuwvliet-Bad, waar we te gast waren, ligt op het laatste eiland Zeeuws-Vlaanderen.

Strandhuisjes, Tiny House en grote groepswoningen.

Leren van elkaar

Deze content retreat werd georganiseerd door Marguerita en Peggy met het idee om een groep bloggers een weekend bij elkaar te brengen en vooral de mogelijkheid te creëren om van elkaar te leren. Hoewel het misschien lijkt alsof we allemaal hetzelfde werk doen (beetje blogjes typen en naar leuke feestjes gaan – toch?) zijn we allemaal heel verschillend en pakken we ons werk ook heel anders aan. En dat is nu precies het leuke aan zo’n groep. Sommigen bloggen al 10 jaar, andere zijn pas net begonnen. De een doet het als volledige baan en moet de hypotheek ervan betalen en de ander doet het juist voor de leuke uitjes. Het mooie daarvan is, is dat juist door die andere insteek, je veel van elkaar kunt leren. Over het schrijven zelf, over je onderwerpkeuze maar natuurlijk ook hoe je omgaan met aanvragen vanuit opdrachtgevers en daarmee ook je financiën.

Tiny Houses aan het strand

En je weet natuurlijk dat je met bloggers weg bent. Overal worden foto’s en filmpjes van gemaakt. In dat opzicht was dit weekend dan ook een ideale combinatie. Een weekend weg met hele leuke bloggers, wat heel leerzaam was maar waar ook voldoende ruimte was om je eigen ding te doen en echt te ontspannen.

Roompot Beach Resort Koos Konijn

Naast werken ook ruimte voor ontspanning

Het had voor mij niet beter kunnen uitkomen. Na een veel te volle decembermaand stortte ik in de kerstvakantie aardig in. Dat ik het laatste weekend van de vakantie dan ook even helemaal weg kon, kwam perfect uit. Even afstand nemen van alles thuis, van alles wat geregeld moet worden en vooral even wat ruimte om mezelf te horen denken. Naast dat we dus diverse werkmomenten hadden ingepland, bijvoorbeeld een workshop over hoe je geschikte blogonderwerpen vindt en een Mastermind over inhoudelijke blogzaken, was er ook ruimte voor ontspanning. Precies wat ik nodig had!

Zeeuwse bolussen

Diverse ontspannende activiteiten op en rond het strand

Zelf ging ik zaterdagmiddag bijvoorbeeld zwemmen in het prachtige nieuwe zwembad op het vakantiepark. Met Grace en Marguerita trotseerde ik de drie glijbanen, dobberden we door de stroomversnelling en hebben we heerlijk zitten kletsen in het grote bubbelbad. Eerlijk: geen zwembad waar je uren in verblijft, maar prima om 1-2 uur te spenderen. Er is namelijk nog veel meer leuks te doen in de omgeving van het vakantiepark.

Zwemmen en wandelen over het strand

Peggy, Sandra en Lodi trotseerden het koude weer voor een strandwandeling en Fleur en Marjolein maakten een tocht op een e-scooter. Voor zowel kinderen als volwassenen is er op en rond het park genoeg te doen. Zoals midgetgolf en een indoor speeltuin, mét natuurlijk Koos Konijn en het entertainment team.

indoorspeeltuin Roompot

Ook hebben we natuurlijk ook heerlijk gegeten en gedronken (onder andere deze heerlijke borrelplank die ons werd aangeboden voor Puik borrelplanken) en kregen we een gezichtsverzorgingworkshop van Peggy. En hoewel ik helemaal niet zo van dat pamperen ben, vond ik het wel heel leuk om dat ook eens te doen!

Borrelplank van Puik

Over het vlonderpad door de Verdronken Zwarte Polder loop je vanuit het park zo naar het strand. Hoewel het heel koud was tijdens het weekend, was het toch ook echt prachtig om het strand zo in de winter te zien, zonder toeristische drukte.

Uitzicht over de 'Verdronken Zwarte Polder'.

Op bezoek bij Roompot

Op de weg naar Beachresort Nieuwvliet-Bad reden we al langs het hoofdkantoor van Roompot in Goes. Een prachtig modern pand waar ik zeker nog eens binnen zou willen kijken. Hoewel dat niet op de planning stond, waren we zaterdagavond wel uitgenodigd voor een presentatie over de parken van Roompot door de woordvoerder van het bedrijf Baptiste. Hij vertelde ons alles over de geschiedenis van het bedrijf, hoe de eerste vakantieparken zijn ontstaan maar ook hoe het bedrijf de afgelopen jaren een prachtige vernieuwing heeft doorgaan. De parken van Roompot zijn niet overal hetzelfde. Juist elk park heeft zijn eigen identiteit en kwaliteiten zodat je op welk park je ook komt, je een unieke vakantie-ervaring krijgt. En na mijn ervaring op Beachresort Nieuwvliet-Bad ben ik in ieder geval voornemens een aantal van deze nieuwe(re) parken te gaan bezoeken. Zo’n weekendje weg smaakt echt naar meer!

Presentatie over Roompot

Na de presentatie van Baptiste waren we ook nog uitgenodigd om te gaan eten in het parkrestaurant waar we naast heerlijk gegeten hebben, ook goed werden verzorgd qua heerlijke cocktails. Ik voeg deze Limoncello Spritz direct toe aan mijn lijstje favorieten!

Helemaal zen in een kerk

Eglizen bed and breakfast

Zondagmiddag vertrokken we voor een heerlijk zenmoment naar het nabijgelegen Hoofdplaat, waar Eglizen zit. Eglizen is een oude kerk omgebouwd tot woonhuis, bed & breakfast en yogastudio. De naam komt van het Franse woord ‘eglise’ (kerk) en het zen-gevoel dat je krijgt van deze omgeving.

Eglizen Hoofdplaat

In deze prachtige omgeving kregen we een yogales van Veronique Tilleman waarbij het voor mij wel weer heel duidelijk werd dat ik weer vaker yoga moet gaan doen. Ik heb jarenlang aan yoga gedaan maar de afgelopen jaren is het een beetje versloft. Tijdens deze les voelde ik gelijk weer hoe heerlijk ontspannen inspannend het is en dat wil ik dus zeker weer op gaan pakken. Soms heb je gewoon even een zetje nodig hè. We sloten daar ook af met een heerlijke late lunch, geregeld door Theetuin De Nieuwe Haven.

eglizen yoga

Waardevol

Zoals ik al eerder zei: dit weekend met andere bloggers was voor mij echt heel erg waardevol. Bloggen kan gek genoeg best eenzaam zijn. Je zit alleen maar in je eentje achter je laptop en hoewel ik ook regelmatig leuke reacties krijg op mijn blogs, is een beetje meer interactie met echte mensen toch ook wel heel fijn.

Veel van de dames die je op de foto hieronder ziet, ken ik al wat jaartjes. Je komt elkaar eens tegen op een evenement, maar echt tijd om elkaar eens goed te spreken is er vaak niet. We appen, DM-men en bellen gerust ook met elkaar maar omdat we verspreid over het hele land wonen, komt het er toch niet vaak van om af te spreken buiten de werkaangelegenheden om. Des te leuker was het dan ook om nu eens echt de tijd voor elkaar te hebben. Naast zakelijk waardevol, ook persoonlijk heel waardevol!

Gezellige groep

Wat mij betreft was het voor herhaling vatbaar. Het was in ieder geval een geweldige kennismaking met de regio Zeeuws-Vlaanderen. Want hoewel ik al mijn hele leven jaarlijks in Zeeland komt, was ik daar nog niet eerder geweest. Mijn dank gaat dan ook uit naar Marguerita en Peggy voor het organiseren, Roompot voor de gastvrijheid en Stichting Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen voor het organiseren van de activiteiten bij Eglizen. Ik kom graag nog eens terug!