Hoe gaat het nu met afvallen: update na een maand

In eerste instantie had ik het idee om jullie wekelijks op de hoogte te gaan houden van mijn afvalperikelen maar heel eerlijk, wie zit daar nou op te wachten? Daarom geef ik jullie nu een update na de eerste maand van het aanpassen van mijn voeding. En is dat afvallen nou een beetje gelukt?

Hoe ging het deze maand?

Ik moet zeggen, het is me deze maand echt heel makkelijk afgegaan. Ik ben iemand die, als eenmaal de knop om is, heel streng voor zichzelf kan zijn en dus zich vrij makkelijk aan een plan kan houden. Soms is het wel eens lastig hoor, als er op een middag drie jarigen voor je neus staan op school. Zeker als ze ook nog eens baklava trakteren, dat is echt een van mijn lievelings. Echter, ik zeg dan eigenlijk altijd dat de kinderen die de klassen rond komen, mijn traktatie mogen verdelen met z’n drieën. Werkt prima!

Lastig momenten

Natuurlijk zijn er ook echt wel lastige momenten. Momenten dat ik niet zo lekker was, of gefrustreerd. Ik weet van mezelf dat ik echt een emotie-eter ben, dus op die momenten was het wel eens lastig. Maar ja, anderzijds weet ik ook dat afvallen niet vanzelf gaat en dat ik dan gewoon tegen mezelf moet zeggen dat dit gevoel tussen m’n oren zit en dat het heus niet weg gaat door te eten. Ook momenten waarop ik inspiratieloos was wat betreft eten zijn vervelend. Afvallen gaat prima als je van tevoren goed plant wat je eet, zodat dat klaar staat en je dus niet zo snel naar een ongezond alternatief grijpt. 

Mis je iets qua eten?

Eigenlijk mis ik niet heel veel qua eten. Want, behalve de aanpassing van ontbijt en lunch, eet ik ’s avonds ‘gewoon’ mee. Natuurlijk probeer ik daar wel de gezonde keuzes te maken en kook ik geen 5 dagen pasta in de week. Maar ik heb de afgelopen maand gewoon lekkere avondmaaltijden gegeten. Afgelopen week sloten we zelfs lekker af met een avondje sushi. Om te vieren dat het zo goed gaat en om te vieren dat de Vent inmiddels een maand gestopt is met roken! (HOERA!)

Soms mis ik wel iets knapperigs zoals een koekje of cracker. Ik moet zeggen dat ik daar nog niet echt een koolhydraatarm alternatief voor heb gevonden. Dus heb jij de gouden tip, laat ‘m alsjeblieft achter in een reactie!

Het resultaat na een maand minderen

Zoals ik al zei vind ik deze aanpassingen in mijn dieet erg goed vol te houden. Ik heb eigenlijk nooit honger en eet allerlei lekkere dingen. Geen sla en rauwkost all day long voor mij hoor! Dat ik me goed voel is ook echt terug te zien in de resultaten. Afgelopen zaterdag gaf de weegschaal 97,0kg aan. Dus in een maand tijd een gewichtsverlies van 6,8kg. Ik heb heel tevreden en ook heel trots. Ik weet dat ik dit kan en het is fijn om dat ook op de weegschaal terug te zien. Dat ik inmiddels ook al 3% minder lichaamsvet heb is natuurlijk ook erg mooi. Ik hoop dat ik dat met wat meer regelmaat in het sporten nog verder omlaag kan brengen en mijn spieren weer te versterken. Op naar een gezond lijf!

liefs kirsten

Lees hier meer over mijn afvalperikelen.

Uitgelichte afbeelding: Pixabay via Pexels

Sharing is caring!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *