Bananenbrood: een gezonde favoriet

Bananenbrood is hip. Iedereen bakt bananenbrood tegenwoordig, en terecht! Het is gewoon ontzettend lekker en als je een beetje je best doet, ook nog wel best gezond. Ook bij de peuter is het een succes, al noemt zij het dan weer bananentaart. (En alles wat taart heet is lekker, dus prima!).

Wat je nodig hebt voor een bananenbrood?

In de meeste gevallen 3 (rijpe) bananen. Meel naar keuze. Een paar eieren. Spullen die bijna iedereen wel in huis heeft dus. Dat vind ik het allerbeste aan deze redelijk gezonde snack. Ik hoef er eigenlijk nooit voor naar de winkel. Als ik om 10 uur ‘s avonds besluit om te gaan bakken, kan het gewoon. Het beslag zit zo in elkaar. Je mikt alles in de keukenmachine, even mixen, bakvorm bekleden met bakpapier en een uurtje bakken. Bewaren doe ik in een Tupperwaredoosje. Meestal gaat dat goed tot ongeveer een week. Maar heel eerlijk, vaak is ‘ie dan allang op.

Recepten

Mijn favoriete recept voor bananenbrood is dat van Chicks Love Food. Hun recept is een gezonde variant van een bananenbrood. Hoewel je in dit recept geen extra suiker toevoegt, is het nog steeds een heerlijk zoet broodje.

Ook Uit Paulines Keuken heeft een lekker recept. Met dadels. Met Kokos. En met chocola. Dus op zich kan dat al niet meer mis gaan. Ook heeft Pauline tegenwoordig hele leuke bakmixen met een nóg gezondere variant van bananenbrood. Absoluut het proberen waard!

Heb jij nog een goede tip of variatie op het bakken van bananenbrood? Laat het achter in een reactie!

Sharing is caring!

2 Pingbacks

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *